PHILIP_HUGO_zw.jpg

Philip Brink en Hugo van Woerden werken als freelance creatief voor Wieden + Kennedy. Eerder werkte het duo bij CCCP. Philip & Hugo zijn de mannen achter de enorm succesvolle viral Liquid Mountaineering, die meer dan 12 miljoen keer werd bekeken. Ook wonnen zij meerdere prijzen voor de kettingreactie-website voor de HEMA.


mrmrs_bouchakour_zw.jpg

Mr & Mrs Bouchakour bestaat uit Morad Bouchakour & Natasja Bouchakour- Reeuwijk. Het fotografenechtpaar werkt al ruim tien jaar samen in fotografie- en filmprojecten voor uiteenlopende opdrachtgevers. Onlangs hing hun portretserie over Indianen in de Nieuwe Kerk. Het duo is bijzonder gedreven in het regisseren van 'toevalligheden'. Zij weten hiermee de aandacht van de kijker vast te houden waardoor de boodschap beter wordt ontvangen.


femenfleur-postzegel.jpg

Meneer de Leeuw (ook organisator van de Masterclass) is een werkplaats voor innovatie en maatschappelijke vernieuwing. Femke Bijlsma en Fleur Bakker van Meneer de Leeuw bedenken samen met pioniers, burgers en radicale veranderaars vernieuwende oplossingen voor overheden, bedrijven en maatschappelijke organisaties. Meneer de Leeuw verzon onder andere het concept voor de Energiestrijd, waarbij huishoudens of zorghuizen strijden om de laagste energierekening.


Creatieve masterclass 'Engaging people'

Burgerinitiatieven zijn hot. Mensen nemen steeds meer het heft in eigen handen. Maar hoe betrek je als organisatie diezelfde burgers bij jouw organisatie of idee? Meneer de Leeuw organiseert op vrijdag 7 juni 2013 een Masterclass 'Engaging people' in het Werkparadijs in de Polder. Creatieve professionals leren hoe je mensen actief bij een maatschappelijk project of idee kunt betrekken.

Reclamemakers Philip & Hugo, fotografenechtpaar Mr & Mrs Bouchakour en Fleur & Femke van Meneer de Leeuw delen tijdens de masterclass hun werkwijze en projecten. Zij laten zien hoe zij mensen in beweging krijgen en betrekken bij een idee. De professionals bieden je nieuwe inspiratie en een creatieve blik, zodat jij met een andere invalshoek naar jouw project of uitdaging kijkt.

engagingpeople.jpg

Voor wie

De Masterclass is geschikt voor campagneleiders, gemeenteambtenaren, communicatiemensen en wereldveranderaars. Mensen die een goed idee willen verzinnen voor een duurzame campagne. Of een strategie moeten bedenken om hun achterban mee te krijgen.

Werken aan jouw eigen project

De dag begint met een wandeling door het Jisperveld. Boswachter Arjan Postma, bekend van DWDD- rubriek ‘De Natuur Draait Door’, toont je de wonderen van de natuur en laat die een inspiratiebron zijn voor een frisse kijk op de zaken. Vervolgens delen de professionals hun inspirerende projecten en vertellen zij over hun werkwijze. Na een uitgebreide, biologische lunch, werk je aan jouw eigen project. De professionals ondersteunen je hierbij met creatieve ideeën. De dag wordt afgesloten met een presentatie van de projecten.